Haberler

Tüm Haberler

Mevsim Geçişlerinde Beslenmenize Dikkat Edin!

13.9.2017

Sıcak havaların yavaş yavaş ülkemizi terketmeye başlamasıyla sonbahar kendini hissettirmeye başladı.Özellikle bu geçiş dönemleri farkında olmadan üşütmemize neden olabiliyor .

-Mevsim geçiş dönemlerinde genellikle kendimizi yorgun, halsiz ve isteksiz hissederiz. Özellikle yazdan sonbahara geçiş döneminde bu belirtiler kendini daha çok hissettirir. Havaların soğumaya başlaması,günlerin kısalması ile hareketin azalması ,güneş ışınlarından daha az yararlanmak çalışmamızı ,iştahımızı günlük yaşantımızı etkileyebilir.Mevsim geçişlerinde ani hava değişiklikleri ,sağlıksız beslenme, hastalıklara yakalanma riskini artırır ve vücut direncini düşürür.Birkaç basit önlemle bu olumsuz sonuçlardan kurtulabiliriz.

 

Özellikle bu dönemde yeterli vitamin ve mineral alımına özen gösterilmelidir. Birçok vitamin vücutta depolanmadığından bu vitaminleri içeren besinler günlük  yeterli miktarda  tüketilmelidir.

-B vitaminleri sinir sistemini etkilediğinden bu dönemde oluşan halsizlik şikayetlerini önlemek için yeterli tüketmemiz gereken vitaminlerdendir. Kaynakları olarak tahıl grubunu gösterebiliriz. Bunlar; buğday,çavdar,yulaf…Bölge olarak tahılı yeterli tüketen bir toplum değiliz.Bu yüzden beyaz ekmek yerine karışık tahıllı ekmek tercih etmeliyiz.

 

-Bu dönemde c vitamininin yeterli tüketilebilmesi de çok önemlidir. C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir,vücut direncini  artırır ve vücudu enfeksiyonlardan korumuş olur.C vitamini vücutta depo edilmediğinden günlük yeterli miktarda alınması gereklidir.Günlük yiyeceğiniz 2-3 porsiyon turunçgil grubu meyve c vitamini ihtiyacınızı karşılamaya yetecektir.Ayrıca c vitamininden zengin olan kuşburnu da çay olarak tüketilebilir.

 

-Özellikle A,C,E vitamini,çinko,selenyum içeren besinler bu mevsimde bol tüketilmelidir.

Brokoli,karnabahar,ıspanak,pazı,roka,maydanoz,sarımsak,soğan,greyfurt,kivi,elma,portakal da bunlardandır.

 

- Koyu yeşil yapraklı sebzeler  folik asitten zengin sebzelerdir, gün içerisinde muhakkak tüketilmelidir.

-Bu dönemde bitki çayları tüketerek vücut direncimizi   arttırabiliriz. Bunlar;kuşburnu,ıhlamur,yeşilçay olabilir

-Muhakkak günde 2-2.5 lt su tüketmeye çalışmalıyız. Havaların soğumaya başlamasıyla su tüketimimizde azalmalar olabilir fakat su içmek için susamayı yada canınızın istemesini beklemeyin

 

-Tatilin bitmesi ve okulların açılmasıyla uyku düzeninde değişiklikler olacaktır.Uykunuzu düzene koyun ve sabitleyin.

 

-Hareketsiz kalmayın.Günde 30 dakikalık hafif tempolu yürüyüşler rahatlamanızı sağlayacaktır

 

-Günlerin kısalmasıyla güneş ışınlarından faydalanmamız azalacağından D vitamininin vücutta kullanımı ve kemik sağlığımız için günde 15-20 dakika ellerimiz ve yüzümüz güneşe dönük güneşlenmeliyiz.


Facebookta Paylaş Tweetle